“Bij elke stap kun je rekenen op onze professionele en persoonlijke begeleiding”

Het proces van het verhuren van een huis

Het verhuren van een huis doe je natuurlijk niet elke dag. Maar wij wel! We laten je graag zien hoe het proces eruit ziet en hoe wij je daarbij kunnen helpen. Ons uitgangspunt is onze klanten ontzorgen en adviseren gedurende het hele verhuurproces.

Stap 1. Kennismaking
Zo helpt Het Fundament

Wij helpen jou door de juiste vragen te stellen. Zo komen we er samen achter waar je wensen en behoeften liggen. Onze rol is ontzorgen. Jij bepaalt wat je nodig hebt, wij passen onze dienstverlening hierop aan.

Stap 2. Huurprijs bepalen
Zo helpt Het Fundament

Wij hebben kennis van de markt en zijn volledig op de hoogte van ontwikkelingen op de woningmarkt. We hebben toegang tot geavanceerde systemen en databases om een goed vergelijk te kunnen maken met vergelijkbare objecten en adviseren welke huurprijs het beste bij jouw woning past.

Stap 3. Strategie
Zo helpt Het Fundament

Wij stellen de juiste vragen, om goed advies te kunnen geven welke strategie het beste bij jouw situatie past. Met onze ervaring kunnen we aangeven wat de mogelijke consequenties van die keuzes zijn.

Stap 4. De voorbereiding van verhuur
Zo helpt Het Fundament

Er komt nogal wat bij kijken voordat de woning goed en wel de markt op kan. Wij helpen met het invullen van alle documenten en maken heldere en overzichtelijke presentaties. Wij werken nauw samen met de juiste partijen om de woning onder de aandacht te brengen.

Stap 5. De woning te huur zetten
Zo helpt Het Fundament

Onze rol is ervoor zorgen dat dit op een goede manier en in de juiste volgorde gebeurt. Controleren of alles gepubliceerd wordt zoals afgesproken en dat het er aantrekkelijk uit ziet voor potentiële huurders.

Stap 6. Bezichtigingen
Zo helpt Het Fundament

Wij zijn het eerste aanspreekpunt voor de potentiële huurder van jouw huis. We stellen de nodige vragen om in te schatten of de wensen van de kandidaat huurder aansluiten bij jou als verhuurder. Zo ja, dan plannen we de afspraak in en kunnen we de kandidaat de woning laten zien.

Stap 7. Screening
Zo helpt Het Fundament

Wij werken samen met een partij die op een veilige manier de persoonlijke gegevens van de kandidaat huurder in een online omgeving verzamelt. De gegevens worden door middel van diverse systemen op juistheid en echtheid gecontroleerd. Als dit positief uitpakt, dan kan de potentiële huurder, huurder worden.

Stap 8. Huurovereenkomst
Zo helpt Het Fundament

Wij stellen de huurovereenkomst op, dit is een model dat door onze branchevereniging ter beschikking is gesteld volgens de juiste juridisch richtlijnen. Wij vullen de gegevens van de partijen en de gemaakte afspraken in en zorgen voor ondertekening door beide partijen.

Stap 9. Betaling van huur en borg
Zo helpt Het Fundament

Wij hebben in de huurovereenkomst opgenomen welke huurprijs, eventueel voorschot voor energie, servicekosten en borg er voor de 1e keer en per welke datum overgemaakt moet worden. Dit is mede afhankelijk van de ingangsdatum.

Stap 10. Sleuteloverdracht
Zo helpt Het Fundament

Tijdens de sleuteloverdracht nemen wij wederom de regie. We checken of de woning in goede conditie is, controleren de installaties, noteren indien van toepassing de meterstanden en nemen waar nodig foto’s die we in het dossier bewaren voor als de huurder weer vertrekt. De sleutels worden overgedragen en de huurder kan verhuizen.

Stap 11. Beheer
Zo helpt Het Fundament

Tijdens een verhuurperiode kunnen er momenten zijn dat de huurder aangesproken dient te worden op zijn of haar handelen als dit afwijkt van hetgeen afgesproken in het huurcontract.
Tevens kan er tijdens de eindoplevering getoetst worden of de woning achtergelaten is zoals afgesproken.
Deze taken kunnen wij voor je verzorgen.

Extra diensten

Financieel beheer
Een van onze diensten is financieel beheer. Dit betekent dat de huurder de huur en overige kosten aan ons betaalt en wij storten het dan door. Dit is vaak een extra “stok” voor de huurder om netjes op tijd te betalen. Wij houden dat heel strikt bij en reageren direct naar de huurder als de huur niet op de 1e van de maand ontvangen is, zo voorkomen we achterstanden. Indien nodig schakelen we een incassobureau voor je in.

Tussentijdse inspecties
In het kader van de Opium wet is vastgesteld dat je als verhuurder verplicht bent om de woning regelmatig te controleren. Jij als verhuurder bent verantwoordelijk voor wat er in en om jouw woning gebeurt. Als je dit volgens de regels wilt doen, dan dien je dit regelmatig te (laten) doen en goed te documenteren. Alle ruimtes dienen bekeken te worden, om er zeker van te zijn dat er bijvoorbeeld niet ergens een “verborgen” wietplantage huist. Deze inspecties kun je aan ons uitbesteden.

Algemeen beheer
Als je totaal ontzorgd wilt worden, met andere woorden je wilt alleen elke maand een x bedrag aan huur op je bankrekening en verder geen gedoe, dan kun je het algemene beheer uit handen geven. Wat kun je dan van ons verwachten?

  • 1e aanspreekpunt voor de huurders
  • Doorvoeren jaarlijkse huurverhoging
  • Verrekenen energiekosten (indien van toepassing)
  • Inschakelen partijen bij reparaties, onderhoud etc.

Wil je weten wat het kost?